Και ο μοναχικός λύκος ...λύκος είναι...!!!!

Τετάρτη 5 Δεκεμβρίου 2007

Ολυμπιακή και Aegean Airlines, η ιστορία επαναλαμβάνεται ως φάρσα…

«Η πολιτική όλων των Κυβερνήσεων από το 1990 και εντεύθεν ήταν σαφής: Απαξίωση, συρρίκνωση , δυσφήμιση της Ο.Α, μείωση των αποδοχών των εργαζομένων, περικοπή και αλλαγή των εργασιακών δικαιωμάτων με τελικό στόχο την πώληση ή το κλείσιμο της Ο.Α.. κατ' εντολή του Διευθυντηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Βέβαια, το γαϊτανάκι δεν σταματάει εκεί. Από το 1975 μέχρι το 1994 η Ο.Α.. προκειμένου να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της, δανειζόταν από Τράπεζες επιβαρυνόμενη με τόκους και επιτόκια.»

ΑΛΗΘΕΙΕΣ & ΨΕΜΑΤΑ
Greek American News Agency


Στα τέλη Ιουλίου 1956 το ελληνικό κράτος παραχωρεί στον Ωνάση την αποκλειστική εκμετάλλευση των αεροπορικών συγκοινωνιών της χώρας και στις 6 Απριλίου 1957 ανοίγει τα φτερά της η νέα αεροπορική εταιρεία, η Ολυμπιακή Αεροπορία (Ο.Α.) που διαδέχεται τη χρεοκοπημένη κρατική ΤΑΕ. Η νέα εταιρεία αναπτύσσεται με ταχύτατο ρυθμό και το 1972 με το άνοιγμα της γραμμής της Αυστραλίας γίνεται η εταιρεία των πέντε ηπείρων.
Στις 22 Ιανουαρίου 1973 σκοτώνεται σε αεροπορικό δυστύχημα ο Αλέξανδρος Ωνάσης και λίγους μήνες μετά το κράτος «υποχρεώνεται» να αγοράσει την εταιρία από τον Ωνάση που έχει χάσει το ενδιαφέρον του για τις επιχειρήσεις.
Με τη δυναμική που έχει από την εποχή Ωνάση η Ολυμπιακή συνεχίζει να αναπτύσσεται δυναμικά μέχρι και το 1986 που ξεσπούν οι πρώτες μεγάλες απεργίες εργαζομένων ενώ ήδη έχει εμφανιστεί κάμψη στην επιβατική κίνηση.
Στη δεκαετία που προηγήθηκε το κράτος όχι μόνο δεν έβαλε δραχμή για την ενίσχυση του μετοχικού κεφαλαίου της υποχρεώνοντας την εταιρία να δανείζεται με υπέρογκα επιτόκια για να κάνει επενδύσεις και ανανέωση του στόλου της αλλά την επιβαρύνει επιπλέον με την πολιτική που ασκεί με αρκετά δις δραχμές κάθε χρόνο.
Έτσι το 1986 το έλλειμμα της εταιρείας εκτοξεύεται στα ύψη.
Υπουργός Εθνικής Οικονομίας είναι ο Κώστας Σημίτης που ζητά από τη Γενική Γραμματεία ΔΕΚΟ την πρώτη μελέτη για διάσωση της Ολυμπιακής.
Η μελέτη που εκπονείται υπό την εποπτεία του Γενικού Γραμματέα ΔΕΚΟ Δημήτρη Παπούλια καταλήγει στο συμπέρασμα ότι για να αυξηθεί η πληρότητα των πτήσεων και να μειωθεί το έλλειμμα πρέπει να αυξηθεί δραστικά η …τιμή των εισιτηρίων.
Θα ακολουθήσουν τα προγράμματα εξυγίανσης που αποτυγχάνουν αφού κανένας δεν ενδιαφέρθηκε να πετύχουν.
Η εταιρία με ταχύτατους ρυθμούς παίρνει την κάτω βόλτα καθώς το κράτος και οι μαθητευόμενοι μάγοι που χρησιμοποιούνται στη διοίκηση του εθνικού αερομεταφορέα ή ως σύμβουλοι της κυβέρνησης εξαντλούν τη φαντασία τους σε ασκήσεις επί χάρτου ή σε αποτυχημένες πολυδάπανες πολιτικές που φέρνουν πιο κοντά το κλείσιμο της εταιρίας.
Όπως προκύπτει από τη μελέτη που έκανε ο Τομέας Μελετών & Προϋπολογισμού της Δ/νσης Οικονομικών Υπηρεσιών / Ο.Α., οι οφειλές του Κράτους προς την Ο.Α. μέχρι 31.12.1992 ήταν :
1) Το οφειλόμενο από το Κράτος μετοχικό κεφάλαιο........................107 δις Δρχ.
2) Τα υποκοστολογημένα κόμιστρα που επέβαλε στο εσωτερικό δίκτυο της Ο.Α. η επιτροπή Τιμών και εισοδημάτων..................... 382 δις Δρχ.
3) Οι υποχρεωτικές-με κυβερνητικές αποφάσεις-εκπτώσεις σε κατηγορίες πολιτών.............................................109 δις Δρχ
4) Το μη καταβαλλόμενο κόστος των πτήσεων τηςπολιτικής και πολιτειακής ηγεσίας . (λογ. 9707)............................. 7 δις Δρχ.
5) Οφειλές της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπ.(λογ.9811).......................30 δις Δρχ.6) Τα οφειλόμενα εισιτήρια από μετακινήσεις υπαλλήλωνΥπουργείων (λογ. 9020)............................................ 11 δις Δρχ.
7) Η υποχρεωτική-με κυβερνητικές αποφάσεις-έκπτωσηκατά 97% στην τιμή μεταφοράς του ημερήσιου καιπεριοδικού Τύπου...................................................... 30 δις Δρχ.
8) Οι οφειλές των κομμάτων από μεταφορά των ψηφοφόρωντους κατά τις εκλογικές αναμετρήσεις............................... 2 δις Δρχ.

Ενόψει του προδιαγραφόμενου τέλους της Ολυμπιακής το 1987 ιδρύεται η Aegean Aviation από τους Αντώνη και Νικόλαο Συμιγδαλά η οποία το 1992 γίνεται η πρώτη ιδιωτική αεροπορική εταιρία που αποκτά άδεια αερομεταφορών, το 1994 εντάσσεται στον όμιλο εταιριών Βασιλάκη και το 1999 ιδρύεται η Aegean Airlines που πραγματοποιεί τις πρώτες της πτήσεις από Αθήνα, προς Ηράκλειο και Θεσσαλονίκη.
Σήμερα η Aegean Airlines και αναμένει και κάνει ότι περνάει από το χέρι της να μπει το λουκέτο στην Ολυμπιακή και να καταστεί η ίδια ο αδιαμφισβήτητος κυρίαρχος των αεροπορικών μεταφορών στην Ελλάδα.

Η ιστορία δηλαδή επαναλαμβάνεται. Το 1956 από τη χρεοκοπημένη ΤΑΕ περάσαμε στην κραταιά Ολυμπιακή του Ωνάση.
Σήμερα χρεοκοπούμε την Ολυμπιακή για να κάνουμε κραταιή την εταιρία Aegean.
Αν μάλιστα ρίξουμε μια ματιά στη μετοχική σύνθεση της Aegean airlines θα καταλάβουμε και γιατί έχουν «λυσσάξει» υπουργοί, βουλευτές και των 2 κομμάτων και "δημοσιογράφοι" να μπει άρον άρον λουκέτο στην Ολυμπιακή.
Όπως λοιπόν μαθαίνουμε από την επίσημη σελίδα της εταιρίας οι κύριοι μέτοχοι που απαρτίζουν και συνθέτουν το δυναμικό της Aegean Airlines είναι, ο Όμιλος Εταιριών Θ. Βασιλάκη, ο Όμιλος Εταιριών Λασκαρίδη, ο Γ. Δαυίδ, ο Όμιλος Εταιρειών Τράπεζας Πειραιώς, ο Δ. Ιωάννου και ο Όμιλος Εταιρειών Κωνσταντακόπουλου.

Είπατε τίποτα και δεν άκουσα;

Υ.Γ Για το πόσο ευσταθούν οι αιτιάσεις της Κομισιόν, της κυβέρνησης και των «δημοσιογράφων» της ότι το κλείσιμο της Ολυμπιακής είναι μονόδρομος άκρως αποκαλυπτικά είναι όσα εκθέτει ανώτερος υπάλληλος της ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ για την περιβόητη υπόθεση των χρεών της εταιρίας, για όσα λέγονται αλλά και για όσα αποκρύπτονται σκοπίμως... εδώ.

6 σχόλια:

L'Enfant de la Haute Mer είπε...

Προσθέστε και τούτο :

Ως προχτές:
Απλή μετάβαση ΑΘΗΝΑ -> ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ 19Ε+φόροι αεροδρομίου, εάν το αγόραζες μέσω ιντερνετ ένα μήνα πρίν ή πέντε βδομάδες πριν το πολύ.

Από προχθές
τα 19Ε έγιναν 58Ε,
η AEGEAN κατάργησε όλα τα φθηνά εισητήρια, τουλάχιστον μέχρι τον Ιούνιο 2008, που έψαξα.

monahikoslikos είπε...

@ l'enfant de la haute mer: Όπως καταλαβαίνεις πήραν το μύνημα και πλέον δεν τους χρειάζονται τα φθηνά εισιτήρια για προσέλκυση πελατείας.
Πάνε φουλ για μονοπώλιο...

Ανώνυμος είπε...

Τρεις παρατηρήσεις προς διάψευση των γελοίων επιχειρημάτων όσων ισχυρίζονται πως η "καλή ιδιωτική πρωτοβουλία θα απογειώσει την Ο.Α. όπως επί εποχής Ωνάση:"
1. Ο Ωνάσης (κατά την προσωπική μου γνώμη το μεγαλύτερο από όλα τα καθάρματα που μιλούσαν ή μιλούν ελληνικά) δεν πούλησε την Ο.Α. επειδή βαρέθηκε. Ο ίδιος είχε πει πως ανακουφίστηκε που ξεφορτώθηκε ένα "κουβά ..."!
2. Πούλησε 23 αεροσκάφη εκ των οποίων τα 16 ήταν μισθωμένα σε off shore του ίδιου! Και ανάγκασε το ελληνικό Δημόσιο να προμηθεύεται για την Ολυμπιακή από άλλες off shore και μη εταιρίες του.
3. Επί καθεστώτος Ωνάση και ειδικά στην περίοδο 1961 - 68 υπήρχε πλήρης φορολογική απαλλαγή.
Για να μην αναφέρουμε τη ρήτρα για επιδοτήσεις ακόμη και για ζημίες από απεργίες!
Λοιπόν, ας διαβάσουν πρώτα ιστορία όλα αυτά τα χαζοχαρούμενα παιδάκια που νομίζουν πως ο Ωνάσης ήταν ο καλός παππούλης της Αθηνούλας και του Ντόντο του βραζιλιάνου και μετά να ανοίξουν το στόμα τους να πουν τις βλακείες τους.

L'Enfant de la Haute Mer είπε...

Πρακτικά, αυτός υπρ-τριπλασιασμός της τιμής (x3+1Ε), για κάποιον που κάνει αυτό το πήγαινε-έλα κάθε βδομάδα, είναι πολύ σημαντικός και
νομίζω πως του πρέπει κάθε δημοσιότητα !

Ανώνυμος είπε...

Μήπως να φτιάχναμε ένα blog με αποκλειστικά πικρά σχόλια για την Aegean;

'Ασχετα από αυτό... Σήμερα μόλις έμαθα, πως ξεχνάμε τα "φτηνά εισιτήρια" το Πάσχα, τις Απόκριες, 15αυγουστο , χριστούγεννα και άλλες αργίες.
Επίσης το νέο σύστημα Bonus-Miles, επιτρέπει μόνο στον Καραμανλή να μαζέψει μίλια και να κερδίσει δώρο ένα ταξίδι.
Τι γνώμη έχετε για αυτό;

monahikoslikos είπε...

@ radiodj105: Τα είπαμε στην ώρα τους και κάποιοι δεν μας πίστεψαν.
Αν χρειαστεί θα επανέλθουμε.